نوشته شده توسط : admin

برج گالاتا به عنوان نماي شهر استانبول از محله بي اغلو مشخص است . اين برج روبرويشاخ طلايي و بر روي يك تپه واقع شده است . اين برج در زمان بيزانسي با نام مسيح ساخته شد . ارتفاع برج مسيح يا همان برج گالاتا 67 متر مي باشد

هدف از ساخت اين برج نظارت بر شناسايي كشتي هاي دشمنان و حمل و نقل كشتي ها مي باشد. برج گالاتا شامل 9 طبقه و وزني حدود ده هزار تن است 

برج گالاتا استانبول

مسافران و علاقمندان براي اطلاع از قيمت تور استانبول به سايت آژانس هواپيمايي مهرپرواز مي توانند مراجعه نمايند.



:: برچسب‌ها: استانبول, تور استانبول, قيمت تور استانبول, برج گالاتا استانبول, آژانس هواپيمايي ,
:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

كاپالي چارشي معني كلمه بازار بزرگ استانبول مي باشد كه در يك مايلي غرب مسجد سلطان احمد مي باشد و از بزرگترين مركز خريد سرپوشيده در دنياست . در اين بازار محصولاتي چون فرش و قالي و پوشاك تا كارهاي هنري و دستي و شطرنج به فروش مي رسد. در اين بازار به تعداد زيادي رستوران و كافه و مساجد زيادي وجود دارد.

بازار بزرگ استانبول

مسافران و گردشگران تور ارزان استانبول مي توانند از جاذبه هاي گردشگري استانبول ديدن نمايند، و يا جهت اطلاع از قيمت و شرايط و توضيحات بيشتر از تورها، به وبسايت آژانس مسافرتي مهرپرواز مراجعه نمايند.



:: برچسب‌ها: استانبول, تور استانبول, تور ارزان استانبول, آژانس مسافرتي, بازار بزرگ استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

دليل ساخت مسجد آبي اين بود كه سلطان احمد هميشه مي خواست مسجدي بسازد كه با مسجد ايا صوفيه رقابت كند . اين مكان چون يك مكان مذهبي است بايد در هنگام بازديد از اين مسجد لباس پوشيده و خانم ها روسري به سر داشته باشند.  به دليل وجو كاشي هاي آبي رنگ در معماري اين مسجد به مسجد آبي معروف شده است. يكي از دلايلي كه اين مسجد در مقابل مسجد اياصوفيه ساخته شده اين بود كه سلطان احمد ميخواست به عمد نشان دهد كه معماران عثماني  و مسلمان مي توانند رقباي سرسختي براي اجداد مسيحي خود باشند .

جهت اطلاع از قيمت تور استانبول به وبسايت آژانس مسافرتي مهرپرواز مراجعه نماييد.

 

مسجد سلطان احمد استانبول

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



:: برچسب‌ها: استانبول, تور استانبول, قيمت تور استانبول, آژانس مسافرتي, مسجد سلطان احمد استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

يكي از دلايل جذب گردشگران به استانبول مسجد ايا صوفيه مي باشد كه بخاطر معماري شگفت انگيز  ، نماهاي باشكوه داخلي و اهميت تاريخي اش معروف است . اين بنا به مدت هزار سال كليسا بود بعد به موزه تبديل شد و پس از آن مسجد شد. مسجد ايا صوفيه در منطقه سلطان احمد و در بخش اروپايي استانبول و در مكاني شلوغ و پر رفت و آمد قرار دارد. همچنين كاخ توپكاپي فاصله چنداني با مسجد ايا صوفيه ندارد.

مسجد ايا صوفيه استانبول

مسافران و گردشگران تور ارزان قيمت استانبول مي توانند از جاذبه هاي توريستي استانبول در وبسايت آژانس مسافرتي مهرپرواز ديدن نمايند.



:: برچسب‌ها: استانبول, تور استانبول, تور ارزان قيمت استانبول, آژانس مسافرتي, مسجد اياصوفيه استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

اين قلعه در تنگه بسفر در ساحل «روملي» در شهر استانبول در بندر طبيعي خليج شاخ طلايي يا خليج واقع شده ‌است و يكي از قلعه‌هاي مشهور كشور تركيه است، بناي بسيار بزرگ و زيبا به شكل مستطيل، اين قلعهٔ بسيار زيبا توسط سلطان محمد فاتح ساخته شده‌است.

اين قلعه براي راه يابي در فتح قسطنطنيه ساخته شده است. «قلعه مهيب روملي» داراي مخزن سلاح، اتاق استقبال، مسجد، زندان، بوابات متعدد و مرافق مختلف است.

مسافران و گردشگران استانبول ميتوانند از جاذبه هاي گردشگري استانبول ديدن نمايند.

جهت اطلاع از قيمت تور استانبول به وبسايت آژانس هواپيمايي مهرپرواز مراجعه نماييد.

 



:: برچسب‌ها: استانبول, تور استانبول, قيمت تور استانبول, آژانس هواپيمايي, قلعه روملي حصار استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

اين كاخ متشكل از دربارها و يك مسجد مي باشد و در قرن 19 ميلادي توسط سلطان عبدالمجيد دوم ساخته شد. در اين كاخ يكي از بزرگترين و مجلل ترين ساختمان هايي كه سلاطين در آن اقامت داشته و خوش گذرانده اند به نام ساختمان شاله قرار گرفته است. اين ساختمانها در داخل يك پارك با گلهايي كه از نقاط مختلف دنيا گردآوري شده، قرار گرفته شده است. حيات اين كاخ يكي از زيبا ترين مناظر موجود از حاشيه تنگه بسفر را تشكيل ميدهد . به علت بازسازي تنها بازديد از قسمتي از پارك ممكن است. ( اين پارك همه روز جز روزهاي سه شنبه جهت بازديد عموم باز مي باشد).
مسافران و گردشگران تور لحظه آخري استانبول ميتوانند از جاذبه هاي توريستي استانبول ديدن نمايند.

جهت اطلاعات بيشتر از قيمت تورهاي تركيه و يا مقصد دلخواه خود، مي توانيد به سايت آژانس مسافرتي مهرپرواز مراجعه نماييد.



:: برچسب‌ها: استانبول, تور استانبول, تور لحظه آخري استانبول, جاذبه هاي گردشگري استانبول, آژانس مسافرتي ,
:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

اين كاخ 600 متري در ساحل اروپايي تنگه بسفر قرارگرفته است. قسمت بيروني اين كاخ توسط سلطان عبدالمجيد اول در اواسط قرن 19 ميلادي ساخته شد. وجود سالن بزرگ در اين كاخ با 56 ستون داخل آن و چلچراغ شكيل و 5/4 تني آن با 750 لامپ موجود در آن چشم هر بيننده اي را خيره مي كند. در زمانهاي گذشته جهت خوشايند ساكنين اين كاخ پرندگان مختلف از اقساط نقاط جهان گردآوري و نگهداري مي شده است. موسس جمهوري تركيه آتاتورك در اين كاخ در تاريخ 10 نوامبر 1938 ديده از جهان فرو بست. (اين كاخ همه روزه به استثناء روزهاي دوشنبه و پنج شنبه جهت بازديد همگان باز مي باشد).هنگام بازديد از اين كاخ براي حفظ تميزي آن ، بايد كفش هاي نايلوني آبي رنگي را به پا كنيد.مصطفي كمال آتاتورك، موسس جمهوري تركيه در سال 1983 در اين كاخ درگذشت است.
مسافران و گردشگران تور ارزان استانبول مي توانند از جاذبه هاي گردشگري استانبول ديدن نمايند.

در وبسايت آژانس مسافرتي مهرپرواز اطلاعات كافي در مورد تمامي نكات لازم براي سفر به استانبول آماده شده تا شما با استفاده از آنها سفري خاطره انگيز را براي خود و همراهانتان رقم بزنيد.



:: برچسب‌ها: استانبول, تور استانبول, تور ارزان استانبول, آژانس مسافرتي, كاخ دولما باغچه استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

كاخ توپكاپي كه در طول قرون 19-15 در مركز امپراطوري عثماني قرار داشته ساختمان جديد كاخ توپكاپي از سال 1466 شروع و در تاريخ 1948 و پيش از فوت سلطان محمد فاتح در سال 1478 ساخته شده . كاخ توپكاپي يكي از بهترين جاذبه هاي توريستي استانبول مي باشد .

در محل تلاقي تنگه بسفر، خليج شاخ طلايي و درياي مرمره قرار گرفته است. اين كاخ در گذشته محل زندگي سلاطين و دولتمردان عثماني بوده و داراي باغ بسيار باشكوهي است.در سمت راست كاخ درختان سرو قرار گرفته و مطبخ‌هاي كاخ نيز در همين سمت جاي گرفته‌اند. امروزه از اين محل به عنوان نمايشگاهي از مجموعه‌هاي كريستال، نقره و ظروف چيني كه مربوط به دوره امپراطوري عثماني است، استفاده مي‌شود. در قسمت چپ كاخ حرمسرا قرار دارد. در اين بخش همسران و فرزندان سلاطين در انزوا زندگي مي‌كرده‌اند. سومين بخش كاخ نيز شامل سالن اجتماعات ، كتابخانه احمد سوم ، نمايشگاهي از لوازم شخصي سلاطين و خانواده‌ي سلطنتي ، جواهرات بسيار مشهور و قيمتي و نيز مجموعه‌اي از دست نوشته‌ها مي‌باشددر مياني ترين بخش اين قصر زيبا عمارتي است كه رداي حضرت محمّد (ص) در آن نگهداري مي شود. اين ردا پس از آن كه عثماني ها به دين اسلام گرويدند به استانبول آورده شد. (كاخ توپ كاپي همه روزه به جز روزهاي سه شنبه جهت بازديد علاقمندان باز مي باشد.) . مسافريني كه با تورلحظه آخري استانبول به اين شهر زيبا سفر مي كنند ، حتما اسم اين مكان را بسيار شنيده اند و به اين مكان مي روند .

موزه هاي باستان شناسي در قسمت داخلي اولين حياط كاخ توپ كاپي قرار دارند. در اين مكان كلكسيوني از عتيقه‌ها و گنج هاي با ارزش وجود دارد. از جمله اين آثار با ارزش مي توان به تابوت سنگي اسكندر و نماي سر در معبد آتن اشاره كرد. در موزه مشرق باستان نيز مي‌توان نمونه هائي از هنر سومريها ، بابليها و عاشوريان را يافت كرد.
مسافران و گردشگران تور استانبول مي توانند از جاذبه هاي گردشگري استانبول در وبسايت آژانس هواپيمايي مهرپرواز ديدن نمايند



:: برچسب‌ها: استانبول, تور استانبول, تور لحظه آخري استانبول, آژانس هواپيمايي, كاخ توپكاپي استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

موزه ديگري كه در اين شهر وجود دارد موزه آتاتورك مي باشد. اين موزه محل نگهداري وسايلي است كه در گذشته مورد استفاده بنيان گذار جمهوري تركيه يعني آتاتورك قرار مي گرفته است. اين موزه يكي از مكان هاي ديدني استانبول مي باشد ، چنانچه مسافر يكي از انواع متفاوت تور استانبول هستيد ، مي توانيد از اين موزه تاريخي ديدن نماييد .

موزه آتاتورك بجز روزهاي دوشنبه همه روزه جهت بازديد همگان باز مي باشد.

در 13 نوامبر 1918 آتاتورك بنيانگذار تركيه نوين از سوريه به استانبول آمد و به هتلي به نام پارا پاليس نقل مكان نمود. اما پس از چند روز به منزل و سوئيت دوست نزديك خود بنام صاليح فانسا ( Salih Fansa) در منطقهBeyoglu رفت و سپس خانه اي 3 طبقه را اجاره نمود و به آنجا نقل مكان نمود و خواهر و مادر خود را نيز به اين مكان منتقل نمود.

آتاتورك در طبقه وسط اين ساختمان اقامت نمود و از اتاقهاي آن به عنوان محل كنفرانس و كار استفاده نمود كه جلسات مختلفي را همراه با دوستان خود به صورت كاملا سري در اين محل انجام داد.

سپس اين منزل در سال 1942 به عنوان موزه مورد استفاده قرار گرفت.

اين منزل كه به نام خانه آتاتورك معروف است در بلوار Halaskar Gazi  واقع شده است در سال 1943 پس از تعميرات به موزه آتاتورك تبديل گرديد.

اين موزه شامل 3 طبقه به شرح زير است:

طبقه اول:

به عنوان محل و سالن مراسم خاص و ويژه مورد استفاده قرار مي گرفته است كه اكنون با نيم تنه اي از مجسمه آتاتورك و عكسهاي مختلفي از وي تزئين شده است.

در قسمت اتاق پشتي يادگارهاي دوران جنگ عثماني قرار دارد همچنين لباسهاي نظامي آتاتورك در اين قسمت وجود دارد.

طبقه دوم :

در قسمت اول آن لباسها و درجات نظامي آتاتورك و راديوي اهدائي دولت آمريكا به وي قرار گرفته است. همچنين در قسمت مياني اين سالن لوازم كار او مانند ميز و صندلي لوازم نگارش ساعت جعبه سيگار كلاه خز و ساير لوازم شخصي وي قرار دارد. در قسمت انتهائي طبقه دوم محل سخنراني و جلسات او و ميز لباسهاي او در حين سخنراني هاي مختلف است.

طبقه سوم :

عكسهاي انقلاب تركيه كتابهاي مختلف درباره آتاتورك  و عكسهاي او در زمان مرگ است.

براي اطلاعات بيشتر از قيمت و شرايط تور لحظه آخري استانبول مي توانيد به وبسايت آژانس مسافرتي مهرپرواز مراجعه نماييد.



:: برچسب‌ها: استانبول, تور استانبول, تور لحظه آخري استانبول, موزه آتاتورك استانبول, آژانس مسافرتي ,
:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

تنگه بسفر در شهر استانبول كشور تركيه، همواره اهميت بسيار زيادي در طول تاريخ داشته است و جهت در اختيار گرفتن و كنترل كردن اين تنگه كه شرق و غرب را به هم متصل مي كند، جنگ هاي بسياري بين امپراطوري هاي متفاوت در گرفته است. تنگه بسفر يكي از بهترين و زيباترين جاذبه هاي گردشگري استانبول به شمار مي رود و از اين رو ارزش اين را دارد كه حداقل يك روز را به گردش و بازديد از جاذبه هاي اطراف آن بپردازيد. آژانس مسافرتي مهرپرواز مطلبي برايتان فراهم آورده است كه بيشتر و دقيق تر با جاذبه هاي گردشگري اطراف تنگه بسفر آشنا شويد. 

تنگه بسفر را پياده بگرديم و يا با كشتي كروز؟
چنانچه سوار كشتي هاي كروز شويد، تنها 2 ساعت به طول مي انجامد تا به راحتي تمام جاذبه هاي دورتادور تنگه بسفر را از نماي متفاوتي مشاهده نماييد، بعد از آن مي توانيد يك به يك آنها را نيز از نزديك ببينيد و كنار اين تنگه پياده روي داشته باشيد.

تنگه بسفر را پياده بگرديم و يا با كشتي كروز؟


محله هاي كنار تنگه بسفر
محله ميرگان : اميرگان به دليل معماري خانه هاي قديمي و پارك سرسبزش گردشگران بسياري را به سمت خود جذب مي كند، اين پارك در ماه فروردين در زمان فستيوال گل هاي لاله، با نمايش صدها گل لاله بسيار ديدني و خاص مي شود. 
محله ببك(Bebek) : پارك مشهوري در اين محله قرار دارد، وليكن فروشگاه ها و بوتيك هاي آن طرفداران بيشتري دارد. در اين محله مي توانيد غذاهاي دريايي، وافل و بستني نوش جان كنيد.
محله اورتاكوي : جدا از مسجد بسيار معروفش، كليسا ها و مكان هاي مقدس زيادي دارد، همچنين غذاهاي خياباني اين محله هم معروف است.

محله هاي كنار تنگه بسفر

كاخ هاي عثماني
دردوران عثماني، دورتادور تنگه بسفر پر از كاخ هاي باشكوه و خانه هاي يالي براي ثروتمنداني بود كه اكثر آنها مرتبط به سلسله عثماني بوده اند. كاخ هاي توپكاپي و دلما باغچه، دو كاخ عثماني هستند كه هرروز صدها گردشگر دارند. ديگر كاخ هاي اطراف اين تنگه كاخ سيرگان است كه تبديل به هتل لوكس 5 ستاره شده و كاخ بيلربي كه اقامتگاه تابستاني پادشاهان بود.

كاخ هاي عثماني

مساجد تاريخي 
مسجد اورتاكوي : اين مسجد كه در عكس هاي كارت پستالي استانبول بسيار ديده مي شود، در سال 1856 ساخته شده است و نمونه بسيار زيبايي از معماري باروك است. در اين مسجد نوسازي هايي انجام شد و به جز از ساعت هاي نماز نيز مي توانيد از آن ديدن نماييد.
مسجد ايسكله (Iskele) در اوسكودار : اين مسجد زيبا در سال 1548 به دست معماري به نام سينان بنا شد و در نزديكي آن نيز مسجد شمسي پاشا، يكي ديگر از مساجد ساخت دست سينان، معمار به نام آن زمان، در سال 1580 ساخته شد و از جذاب ترين مساجد اين ناحيه به شمار مي رود.

مساجد تاريخي

موزه هاي مشهور
موزه ساكيپ سابانچي (Sakip Sabanci) : خانه شخصي و اقامتگاه تابستاني شخص معروفي در استانبول، امروزه تبديل به موزه اي شده است كه براي بازديد عموم باز است و در آن پر از وسايل آنتيك و آثار هنري مي باشد. در اين مجموعه كافه اي هست كه مي توانيد در آن روزهاي يكشنبه صبحانه و نهار نوش جان نماييد و تصاوير ديدني و تماشايي و فوق العاده اي از تنگه بسفر را ببينيد.
موزه سادبرك هانيم (Sadberk Hanim) : اين موزه بسيار بزرگ نيست، اما مجموعه هاي بسيار با ارزشي از آثار باستان شناسي و آثار هنري تركي اسلامي دارد.

موزه هاي مشهور

جهت اطلاع از قيمت و جزئيات تور لحظه آخري استانبول به وبسايت اصلي مهرپرواز مراجعه نماييد.



:: برچسب‌ها: استانبول , تور لحظه آخري استانبول , تنگه بسفر استانبول , آژانس مسافرتي , جاذبه هاي گردشگري استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 مرداد 1397 | نظرات ()